F.A.S.R Store


Foto: pressbild

Nu har dem öppnat; Fifth Aveny Shoe Repair's 200 kvm stora Flagship butik på Östermalm. Ritad av arkitektkontoret Guise och genomfört av ett starkt minimalistiskt formspråk, precis som varumärket.  Och visst blev det svart vitt!

-Vi har undvikit möbler så gott det går. Vi har till exempel byggt fyra trappliknande skulpturer som skruvar sig från golv till tak, de är som plissérad plåt, som kommer att fungera som uppläggningsytor säger Lee Cotter en av de två grundarna till märket.

Enligt Lee jobbar de främst efter tre grundteman; dekonstruktion, drapering och minimalism där dekonstruktion handlar om att bryta isär en befintlig kons­truktion och bygga ihop det på ett nytt sätt. Att våga utmana den vedertagna formen vilket även lyser igenom i butikens inredning pch design.

Ta en titt på butiken på Mäster Samuelsgatan 2.

Kommentarer
Postat av: Sara

Har du något tips till mig om en bok som handlar om varuexponering för ökad försäljning? Alltså handfasta tips och inspiration på hur man skyltar snyggt, gärna med minimala ytor... Kan behöva all hjälp i världen....

2009-08-31 @ 10:58:32
URL: http://fashionistasara.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej!

Hittade din blogg för ett tag sedan och tycker den är hemskt intressant då jag läser inredning och butikskommunikation i Växjö (andra året) och fick uppfattningen att du också ha gjort det?

I vilket fall så är det snart dags för oss att ordna med praktikerna och dessa inlägg om FASR-butikerna gjorde mig nyfiken på byrån Guise. Har inte hört talas om dem innan direkt men tänkte höra med dig om du tror det kan vara en bra plats att söka praktik på. Släng gärna iväg ett mail till mig om du vill!



MVH, Emma

2009-09-30 @ 08:33:47
Postat av: Selma

Jag tycker att du har en riktigt nice sida! Har du tid så slå även ett öga på min :D.

2011-05-07 @ 12:06:19
URL: http://smsalåna.nu
Postat av: Tindra

Jag råkade snubbla in på din blogg av en ren slump och jag har läst några av dina blogginlägg - det märks att du gillar att blogga :D

2011-07-12 @ 22:30:22
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0