Cubus nya koncept


Foto: http://www.teark.se/

Det är inte bara Mini Anden som ska lyfta Cubus, klädkedjan ska även få ett helt nytt koncept med syftet att positionera sig på nya marknader vilket Thomas Eriksson Arkitekter och Stockholm Design Lab fått i uppdrag. Avtalet är värt 60 miljoner kronor och kommer under de nästa kommande 2 åren rulla ut nya cubus butiker. Den nya vita logotypens former indikerade konceptets utgångspunkt  med runda former nu har även den första butiken öppnat i Oslo.

Konceptet ska upplevas som inspirerande och roligt med hög modegrad samt uppmuntra till återbesök. Fokus har flyttats från behovsstyrda köp till lustfyllda köpupplevelser med runda kassor centrala i butiken. Kul att Cubus satsar på något helt nytt men frågan är om detta kommer fungera i butik och hur kunden kommer uppfatta denna rumslighet? Själv tycker jag formspråket krockar och att fokus tas från produkterna. Men ska bli spännande att se när de första butikerna öppnar i Sverige, Kista gallerian kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0