JC's nya koncept

Det har inte gått så bra för JC under senaste åren men nu har klädkedjan ompositionerat sig med såväl klädkollektioner som marknadskommunikation. Nu ska det satsas mer på tjejerna som kunder, prisnivån ska sänkas och det satsas fullt ut på jeans som hela det nya konceptet bygger på. 

Kikade runt i den nya butiken som öppnade på Drottninggatan för nån vecka sen och måste säga att te är ett lyft men jag blev ändå lite besviken. Vet att deras budget inte varit så hög men när man får chansen att göra någonting nytt så förstår jag inte varför man istället väljer att kopiera många andra klädkejdor. 













Foton: www.jc.se

Flera av lösningarna kan man se i Zaras, HM's eller Gina Tricots butiker idag med färgerna vitt och svart som grund och garderobshäng. Till det har man sedan adderat blått som accent färg för att förmedla "jeans själen" och secondhand detaljer för en mer personlig touche. Andas väldigt mycket Diezel för nåt år sedan.. men samtidigt så är kanske detta precis rätt för kedjans målgrupp! Ungdomar i åldern 6-25 år som inte har råd att köpa diezel, Miss Sixtie eller Levis produkter men som ändå vill välja en budget variant som förmedlar liknande image. 

Samtidigt så känns det som konceptet inte lyckas hela vägen fram..lite för mainstream där det saknas någonting mer lekfullt, coolt och edgy i butiken, som pratar direkt till sin målgrupp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0